06.11.20р. 5 група кухар; пекар. Громадянська освіта.
Тема: Ефективна комунікація
Спілкування (комунікація)
— процес обміну думками, почуттями, враженнями, загалом повідомленнями.
Вербальна комунікація — процес
двостороннього мовного обміну інформацією. Мова — це сукупність слів і систем
для їх використання, загальних для людей одного і того самого мовного
співтовариства.
Невербальна комунікація — обмін
невербальними сигналами, які супроводжують мовні повідомлення. Зазвичай
невербальні сигнали (засоби) однаково інтерпретуються в певній культурі або
мовному співтоваристві.
До невербальних засобів спілкування належить міміка обличчя, пози,
жести, рухи, а також так звана
парамова — невербальне звучання
повідомлень, манера передачі інформації.
Учитель розповідає про
функції комунікації в житті людини, використовуючи таблицю.
Задоволення потреби в
спілкуванні |
Усі люди — соціальні істоти. Ми
маємо потребу в інших людях, так само, як в їжі, воді, даху над головою. Двоє
людей можуть годинами обговорювати різні дрібниці, про які з часом навіть не
згадають. Вони просто задовольняли базову потребу в людському спілкуванні |
Уточнення уявлення про себе |
За допомогою комунікації ми
дізнаємося, якими ми є та як люди реагують на нашу поведінку |
Демонстрування поваги до іншого |
Зустрівши знайому людину, ми
говоримо: «Як справи?», «Що нового?», «Привіт» тощо. Тим самим ми показуємо,
що вирізняємо цю людину серед інших, тобто демонструємо повагу. Якщо нічого
не говорити — ризикуємо заслужити репутацію зверхньої і нетактовної людини |
Розбудова стосунків |
Через спілкування ми не тільки
знайомимося з іншими людьми, але й, що більш важливо, встановлюємо стосунки,
які можуть розвиватися і поглиблюватися або псуватись і заморожуватись |
Обмін інформацією |
Частину інформації ми отримуємо
шляхом спостереження, читання, перегляду телевізора. Іншу частину — через
пряме спілкування з людьми. Коли ми вирішуємо, що вдягнути або за кого
голосувати на виборах, ми радимося з оточенням. У таких випадках відбувається
обмін повідомленнями, що містить передавання й отримання інформації |
Вплив на інших |
Навряд чи знайдеться хоч один
день, коли б ми не спробували вплинути на чиюсь поведінку — переконати друзів
сходити на конкретний фільм, змусити чоловіка кинути палити або умовити
викладача поставити вам кращу оцінку |
Ефективна комунікація — це обмін
повідомленнями, під час якої співрозмовники демонструють взаємну повагу, і той,
хто слухає, сприймає з повідомлення саме те, що має на увазі мовець.
Соціальна комунікація (англ. social communication)
— це обмін між людьми або іншими соціальними суб’єктами цілісними знаковими
повідомленнями, у яких відображені інформація, знання, ідеї, емоції тощо. Цей
обмін зумовлений низкою соціально значимих оцінок, конкретних ситуацій,
комунікативних сфер і норм спілкування, притаманних суспільству.
Висновки
•
Спілкування — це обмін думками, по- чуттями, враженнями, тобто повідом-
леннями.
• Засоби
комунікації допомагають людям спілкуватися на відстані. Вони ввесь час
удосконалюються.
• Повідомлення передаються вербально й
невербально. Якість спілкування залежить передусім від уміння говорити і
слухати, розуміти і володіти «мовою жестів».
• Непорозуміння — це помилки у спілкуванні.
Конкретність і вміння уточнювати повідомлення допоможуть уникнути цих помилок.
Домашнє завдання
1 Переглянути відеоролик.
2 Опрацювати поданий матеріал.
3 Законспектувати виділене.
Комментарии
Отправить комментарий