20.02.2023 Громадянська освіта 98 група трактористів.(2 урока)
Тема: Школа - простір демократії.
Шкільна громада та шкільне самоврядування (учнівське, учительське, батьківське)
Одним із визначальних чинників соціалізації індивіда виступає школа. Це стало можливим завдяки тому, що в сучасному суспільстві шкільна освіта для всіх доступна й обов’язкова. Через систему взаємодії вчителів та учнів молодь ознайомлюється з накопиченими в суспільстві знаннями, духовними надбаннями й соціальним досвідом. Школа дозволяє дитині навчатися, використовувати власні індивідуальні ресурси й можливості, орієнтуватися в основних видах суспільно корисної діяльності й підготуватися до виконання суспільних обов’язків. Учителі, учні та їхні батьки об’єднані у шкільну громаду. Завданням шкільної громади є взаємовигідна співпраця заради підготовки учнів до дорослого життя поза межами навчальних планів. Активна участь учнів у житті шкільної громади допоможе їм набути корисних соціальних навичок. Також така форма співпраці передбачає спільну відповідальність за освітні успіхи.
Однією з можливих для учнівської молоді форм участі в житті шкільної громади є шкільне самоврядування. Завдяки йому вона має можливість впливати на розвиток свого навчального закладу й одночасно набувати необхідних у майбутньому соціальних навичок — співпраці з іншими людьми, уміння знаходити спільну мову, розв’язання конфліктних ситуацій, об’єднання осіб із різними поглядами для досягнення спільної мети, уміння почути іншого та прийняти його позицію, якщо вона об’єктивно краща для спільної справи, тощо.
Шкільне самоврядування сприяє усвідомленню того правила, що те, яким є й буде навколишній світ, залежить від самої людини, і ніхто за неї не змінить його на краще. Діяльність у громаді сприяє також тому, що в людській спільності виділяються й формуються особи з якостями лідерів. Небезпідставно в багатьох сучасних розвинених демократичних країнах активна участь у діяльності органів самоврядування своїх навчальних закладів вважається одним із визначальних чинників формування особистості майбутніх громадсько-політичних діячів у демократичному суспільстві
. Взаємодія учнівства, учительства, батьківства і шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Урядування та управління школою
У 1987 р. в Ізраїлі було засновано школу, де за кожне рішення, що стосувалося навчальної програми, голосували учнівство, учительство і батьківство. Ця школа першою у світі назвала себе демократичною. Учнівство отримало можливість вибирати, що і як вони хочуть вивчати. Демократичне самоврядування забезпечило для цього можливості й механізми.
Тема: Дитячі й молодіжні громадські об’єднання.
Молодіжні громадські організації – об’єднання громадян віком від 14 до 35 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на задоволення та захист своїх законних соціальних, економічних, творчих, духовних та інших спільних інтересів.
Дитячі громадські організації – об’єднання громадян віком від 6 до 18 років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства.
Уявіть собі, що на вашій затишній вулиці, де багато дерев і квітів, одного
разу з’явилися будівельники, які повідомили, що вашу вулицю будуть
розширювати і перетворять на велику міжміську автомобільну трасу. Вам не
подобається ця ідея. Що роб
Громада – це соціальна спільнота, члени якої мають спільні географічні та
соціокультурні ознаки (місце проживання, інтереси, віросповідання, цінності,
національність тощо) та взаємодіють між собою для задоволення певних
потреб чи розв’язання проблем.
Як стати відповідальним громадянином (10 кроків):
- бути спостережливим і свідомим;
- бути небайдужим до того, що відбувається навколо, не проходити повз
проблеми;
- бути активним – діяти правомірно і посильно, щоб усунути порушення і
негаразди;
- бути відповідальним за свої дії;
- дотримуватися суспільних норм і законів;
- поважати права і власність інших людей;
- бути чесним і гідним довіри;
- бути ініціативним у громадських справах, волонтером щодо змін у світі на
краще;
- мати однодумців і залучати їх до спільних корисних дій;
- активно шукати інформацію, дізнаватися про світ навколо.
Форми безпосередньої участі громадян у місцевому самоврядуванні:
- місцевий референдум;
- місцеві вибори;
- загальні збори громадян за місцем проживання;
- місцеві ініціативи;
- громадські слухання;
- органи самоорганізації населення.
Таким чином, можна назвати наступні форми впливу громадян на владу:
- переглядати проекти рішень та ухвалені рішення місцевої влади;
- здійснювати моніторинг ухвалених рішень;
- відвідувати пленарні засідання місцевої ради та засідання постійних
депутатських комісій;
- слідкувати за порядком ухвалення рішень;
- звертатися до органу влади;
- брати участь у зустрічах керівників та посадових осіб місцевих рад з
населенням;
- вимагати звітування депутатів місцевої ради та міського (селищного)
голови;
- давати депутатам доручення виборців;
- подавати місцеві ініціативи (пропозиції);
- проводити громадські слухання;
- ініціювати розгляд електронних петицій;
- створювати консультативно-дорадчі органи;
- збирати загальні збори громадян за місцем проживання;
- створювати органи самоорганізації населення;
- єднатися у громадські об’єднання;
- подавати проекти на фінансування з бюджету участі;
- проводити місцевий референдум;
- оскаржувати дії чи бездіяльність органів влади в суді.
Домашнє завдання: Опрацювати поданий матеріал.
Законспектувати.
Знайти в інтернет мережі Дитячі і молодіжні громадські об’єднання.Записати в зошиті
назву, час створення, чим займаються.
Комментарии
Отправить комментарий