28.10.20р. 93 електромонтерів. Громадянська освіта
Тема: Права дитини
Пригадайте:
1. Дати визначення поняттю право?
2. Що таке гідність і свобода людини?
3. Назвіть групи прав і свобод людини.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вам потрібно зробити правовий аналіз ситуацій.
Хлопець не виконав домашнє завдання, за що отримав 2. Вдома, від батька дістав так, що опинився у лікарні.
Чиї права порушено?
Які обов’язки не виконав син?
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
У різні епохи неоднаково дивилися на виховання та догляд за дітьми. У 17 -18 ст. на дітей починають звертати увагу, - шиють дитячий одяг, створюють дитячі іграшки, пишуть дитячі книги, пісні та музику. А хіба давніше діти не мали іграшок? - запитаєте ви, так - не мали. Дитина носила довгу сорочку, а коли виросла - одягала вбрання як у дорослих. У середньовічній Німеччині слово дитина було синонімом слова дурень. Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їх життя.
Проте, 1924 р. у місті Женева було прийнято Декларацію прав дитини.
У 1959 р. було прийнято Декларацію прав дитини.
Декларація – латинське слово, у перекладі означає «оголошення, заява» - це
документ, у якому викладено основні принципи, офіційно проголошені державою, міжнародними та іншими організаціями, у якому визначено основні права кожної людини у світі й передбачено, що вони є основою свободи, справедливості й миру.
У Декларації передбачено, що всі люди народжуються вільними і рівними у
своїх правах і що не можна їх піддавати дискримінації через національну, етнічну, релігійну, расову ознаки, а також через стать, політичні переконання. У ній 10 статей, 10 принципів захисту прав дітей. А в 1989 році країни світу підписали Конвенцію про права дитини, яка набула чинності в України з 27 вересня 1991 року.
А у 1989р. прогресивні країни світу підписали Конвенцію прав дитини.
Конвенція — угода, міжнародний договір між державами з певних питань.
У Конвенції ООН про права дитини записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років.
У 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції, а у 2001р. - прийняла закон «Про охорону дитинства».
Робота з витягом з Конвенції ООН про права дитини
Зараз глибше познайомимося із правами дитини згідно Конвенції. Конвенція складається з преамбули та 54 статей, написаних шістьома мовами. ООН має комітет із прав дитини. Кожна держава звітує йому про заходи, яких ужито згідно з Конституцією. Головне завдання Конвенції - забезпечити дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку у якому росте і виховується дитина.
Робота із змістом Конвенції.
Стаття 2 - усі діти мають рівні права.
Стаття 6 - право на життя та охорону здоров’я
Стаття 13 - право висловлювати власну думку ( якщо це не порушує прав інших людей)
Стаття 19 - дитина не має бути жертвою насильства та війни.
Стаття 20 - діти, позбавлені родини, мають право на охорону та опіку.
Стаття 24 - право на медичне обслуговування.
Стаття 27 - право на гідний рівень життя.
Стаття 28 - право на навчання.
Стаття 31- право на гру, відпочинок, дозвілля.
Стаття 32 - дитина не має примушуватися до важкої праці, не може бути скривджена та зневажена.
скривджена та зневажена.
Діти, запам’ятайте - права нерозривно пов’язані з обов’язком. Важливо є не лише знати свої права, а й виконувати обов’язки!
Давайте пригадаємо обов’язки
1. Поважати і любити близьких та друзів.
2. Бути толерантним до людей.
3. Дотримуватись режиму харчування.
4. Сумлінно навчатись.
5. Активно працювати на уроках.
6. Старанно виконувати домашні завдання.
7. Дотримуватись норм і правил поведінки.
8. Цінувати і дбати про своє здоров'я.
9. Дотримуватись правил етикету.
10. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
11. Не ображати і не принижувати оточуючих
ПІДСУМОК УРОКУ
У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не лише свої права, а й обов’язки. Прагнучи відстояти свої права, не порушуйте права інших! Пам’ятайте! Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Опрацювати конспект.
2. Законспектувати в зошит основні документи, в яких йдеться про права дітей
3. Підручник сторінка 32-36
Комментарии
Отправить комментарий