29.03.2021 громадянська освіта 6 група кравців
Тема: Вплив медіа на суспільство та людину. Реклама.
Засоби масмедіа значно впливають на становлення сучасної особистості, її соціалізацію, а також на формування суспільної думки. Звичайна людина не може бути учасником більшості подій, що відбуваються навколо неї, не кажучи вже про більш віддалені місця, тому вона мусить покладатися на інформацію, яку надають їй масмедіа. Оскільки більшість інформації про світ люди отримують саме в такий спосіб, вони використовують її в приватному спілкуванні. Отриману інформа цію передають родичам, друзям, знайомим. У такий спосіб медіатексти непомітно проникають до всіх сфер життя людини, навіть якщо вона особисто мало користується масмедіа. Сучасна людина майже повністю формує свої смаки та уявлення про навколишній світ не з особистого досвіду, а за посередництва масмедіа. Тут спрацьовує такий механізм людського сприйняття: «якщо це є в масмедіа, то так роблять усі (або ж певна спільнота, із якою себе асоціює споживач медіатексту), тому я робитиму так само». Масмедіа часто моделюють ситуації і пропонують певні зразки поведінки. Особливо це стосується преси та телебачення. Наприклад, якщо ти талановитий, то маєш узяти участь у шоу талантів, а перемога в таких шоу вважається соціальним успіхом. У газетах та журналах розміщують різноманітні поради на всі випадки життя. Якщо не йдеться про вузькоспеціалізовану наукову літературу, то більшість із цих порад базується на неперевіреній інформації та чутках, міфах, припущеннях. Їх можуть роками, а то й десятиліттями запозичувати одне в одного різні масмедіа. Тому та картина світу, яку вони зображують, що багатьом може вважатися реальною, насправді не є такою. Таким чином, масмедіа можуть виконувати в суспільстві такі функції:
Основні функції
Інформаційна
Формування громадської думки
Освітня
Управлінська
Комунікативна
Маркетингова
• Інформаційна — збір і передача аудиторії відомостей, що стосуються будьякої зі сфер суспільного життя (економічної, соціальної, політичної, культурної).
• формування громадської думки — мас медіа висловлюють, інколи й нав’язують певну точку зору щодо різних суспільних, політичних, культурних явищ.
• Освітня — донесення знань, розширення пізнавальних здібностей людини.
• Управлінська — масмедіа можуть виступати засобом мобілізації для вирішення
конкретних соціальних, економічних, політичних завдань
. • Комунікативна — спілкування, налагодження контакту (листи, дзвінки, обмін
думками), пошук однодумців, висвітлення різних поглядів.
• Маркетингова — рекламування як товарів та послуг, так і політичних сил та ідеологій.
4. Реклама
Оскільки завданням масмедіа є інформування з певною метою, то до однієї з невід’ємних складових масмедіа дослідники відносять і рекламу. Реклама є способом масового поширення інформації про товар або послугу, її переваги порівняно з іншими товарами та послугами, а також переконання споживачів у тому, що рекламоване є для них необхідним і вартим їхніх коштів. Такий вид реклами, спрямованої на отримання прибутку, називається комерційною. Існує також і неприбуткова реклама — соціальна реклама. Її завданням є привернення уваги суспільства до соціальних проблем: забруднення навколишнього середовища, насилля в сім’ї, популяризування волонтерства та благодійності. Є й третій вид реклами — політична реклама.
Вона є засобом, який використовують політичні сили для боротьби за голоси виборців, а також для інформування громадськості про існування політичних організацій, політичних діячів та їхні позиції. У сучасному суспільстві реклама є необхідною умовою існування торгівлі, підприємництва, політичного життя, а також виконує низку інших
функції реклами
• економічна (отримання прибутку);
• соціальна (досягнення суспільно корисних завдань);
• політична (формування лояльності до існуючої системи управління суспільством, політичних партій);
• ідеологічна (вплив на становлення й формування світогляду людини, суспільної думки);
Домашнє завдання: Опрацювати матеріал. Законспектувати виділене.
Комментарии
Отправить комментарий