20.10.20 р. 93 група електромонтерів. Етика

Тема:Я+інші. Формувння навичок групового та активного слухання.

Успіх комунікації багато в чому залежить не тільки від уміння говорити, але й від уміння слухати співрозмовника. Причому необхідно не тільки слухати, але й чути співрозмовника.

Втрати інформації у випадку, якщо мовець орієнтується не на співрозмовника, а лише на себе, можуть становити від 50 до 80%. За деякими оцінками, керівник витрачає на слухання до 80% свого робочого часу.

У той же час дослідження показують, що не більше 10% людей вміють вислухати співрозмовника. Важливість і складність цієї проблеми призвели до того, що в багатьох країнах світу курси ефективного слухання стали одним з напрямків підвищення кваліфікації менеджерів.

Слухання - це складний процес, що вимагає певних навичок та загальної комунікативної культури. Ефективне спілкування включає як розуміння, так і необхідність бути зрозумілим. 

Інформаційне повідомлення "Активне слухання"

Слухання може бути активним (рефлексивним) і пасивним (безмовним), безмовне слухання - мінімізація відповідних реакцій («Так, так», «Я тебе слухаю»), що підтримує вираз обличчя, кивання головою на знак згоди. Якщо людині важливо висловитися і бути вислуханим, такого слухання може бути цілком достатньо.


Активне слухання створює відносини теплоти. Активне слухання допомагає виховувати самоконтроль і відповідальність.


 Структура виступу: вступ, розвиток думки, завершення (скажи, про що говоритимеш(вступ); скажи це (основна частина); скажи, про що говорив(завершення).



Цікаві факти

10 "НЕ" в процесі слухання.

Слухаючи співрозмовника: не робіть вигляд, що слухаєте, чи не вдавайте. Вас швидко викриють.

1. Не перебивайте співрозмовника без потреби.

2. Не підкреслюйте своєю поведінкою, що вам дуже важко слухати.

3. Не поспішайте прийняти рішення, не розібравшись в суті проблеми.

4. Не відволікайтеся, коли говорить ваш співрозмовник.

5. Не давайте вашим емоціям, установкам, стереотипам впливати на оцінку співрозмовника і його повідомлення.

6. Не робіть поспішних заперечень, не вислухавши мовця уважно і до кінця.

7. Не відкидайте з ходу нову для вас ідею тільки тому, що вона нова для вас і виглядає сумнівною або ви з нею не згодні.

8. Не задавайте одночасно занадто багато питань. Це пригнічує співрозмовника і змушує зайняти оборонну позицію.

9. Не давайте непрошених рад. Спочатку встановіть, що хоче співрозмовник: спільно поміркувати, обговорити проблему або ж отримати конкретну інформацію.

10. Не робіть поспішних висновків.

Пам'ятайте: формування комунікативних навичок вимагає терпіння і часу!

Комунікаційні мережі

Лінія, що зв'язує дві організаційні одиниці, називається каналом. Сукупність каналів передачі або обміну інформацією, що зв'язують кілька організаційних одиниць, утворює комунікаційну мережу. У комунікаційної мережі в процесі комунікації відбувається з'єднання певним

чином людей за допомогою інформаційних потоків. 

Мережі можуть бути відкритими і закритими. Відкритою вважається мережа, в якій в точках виходу каналів потік інформації може зупинитися, так як далі шляху немає. Повернутися він може тільки тим же шляхом, яким прийшов.

У замкнутої (закритої) інформаційної мережі інформація може повернутися до відправника по іншому каналу, відмінному від того, за яким була послана. Однак точка повернення не обов'язково буде вихідною, повідомлення може надійти в замкнуту мережу ззовні.


Комунікативні мережі - сукупність каналів передачі або обміну інформацією, що зв'язують кілька організаційних одиниць.

Колесо. Вся інформація стікається до співробітника, що займає центральне положення . Іноді цю мережу називають "зірка". Силові лінії виходять з центру. У мережах типу "колесо" представлена формальна централізована ієрархія влади, при якій підлеглі здійснюють комунікації один з одним через свого начальника. "Колесо" дозволяє почати діяти швидше. Інформація з центру одночасно надсилається у всі точки. Тут завжди ясно, хто несе відповідальність, досягається більше порядку. Це найбільш стійкий тип мережі, у ній важко утворити неформальний канал. Проте "колесо" сильно залежить від особистісних характеристик лідера (центру). Може виникнути інформаційне перевантаження центру. Можлива фільтрація інформації центром.

Коло - комунікації здійснюються між людьми, розташованими поруч один з одним. У "колі" більш сприятливий клімат, але він менш стійкий, ніж "колесо".

Всеканальні мережі - повністю децентралізовані мережі. У них формальне лідерство розділене або повністю відсутнє. Людини (лідера), контролюючого роботу мережі, в цій схемі немає. Тут кожен при бажанні має можливість висловити свою думку. У цій мережі більше ентузіазму, ділової активності, творчої роботи співробітників. У ній виховуються лідери, в ній забезпечується рівноправний доступ до всієї інформації. Достовірність і надійність інформації висока, її контроль більш ретельний, він може здійснюватися з декількох точок.

До основних недоліків всеканальної мережі можна віднести небезпека групового однодумності, неадекватність оцінки труднощів (у групі - і "море по коліно"), виникає загроза порушення стабільності і порядку, з'являється небезпека необ'єктивного підходу до вибору лідера.


 "Корисні поради для ефективного слухання"

•  Вислухайте співрозмовника. Дайте йому можливість і час висловитися, адже він краще обізнаний про свої проблеми та потреби. Пам'ятайте: не можна переривати співрозмовника і переводити розмову на іншу тему до тих пір, поки він не висловиться до кінця.

• Якщо ви перебиваєте співрозмовника, то у нього може створитися враження, що його позбавили права висловитися. Він затаїть на час свої думки і почуття, а потім несподівано їх висловить, що може викликати ряд додаткових проблем.

• Налаштуйтеся "на одну хвилю" з мовцем. Переконайтеся, що ви обговорюєте одну і ту ж проблему. Якщо співрозмовник вже висловився, то повторіть головне з його повідомлення своїми словами. Це убезпечить вас від будь-яких неясностей і непорозумінь.

• Проявіть повну увагу до співрозмовника. Поверніться обличчям до мовця, підтримуйте з ним візуальний контакт. Виразом обличчя, позою, рухами підтверджуйте свою увагу до того, що говориться. Сидіть або стійте від співрозмовника на відстані, зручному для обох. Пам'ятайте: мовець хоче спілкуватися з мислячою  людиною, а не з кам'яною стіною.

• Усуньте всі відволікаючі фактори. Поганого слухача все відволікає. Зосередьтеся на тому, що говорить співрозмовник. Слідкуйте за головною думкою, не відволікайтеся на приватні факти.

• Ми думаємо в чотири рази швидше, ніж говоримо. Коли хто-небудь говорить, наш мозок велику частину часу вільний і відволікається від мови мовця. Пам'ятайте, що будь-яка людина може утримувати сконцентровану увагу тільки в межах декількох хвилин.

• Намагайтеся зрозуміти не тільки зміст слів, а й почуття співрозмовника. Дуже часто невисловлене набагато важливіше "відкритого тексту".

• Спостерігайте за невербальними сигналами мовця, тобто проникайте в сенс його інтонації, міміки, жестів, поз. Слідкуйте за тим, як часто говорить дивиться на вас і як він підтримує з вами візуальний контакт. Слідкуйте за швидкістю його мови і інтонаціями.

Звертайте увагу на те, чи сприяють невербальні сигнали посиленню мови відправника або суперечать словесному змісту.

• Пам'ятайте, що ваша мета - розуміння того, що говорить вам співрозмовник.

• Дотримуйтеся схвальної установки по відношенню до співрозмовника. В іншому випадку у мовця може виникнути або зайва напруженість, або невпевненість і млявість.

• Емоційне схвалення мовця допомагає слухачеві точніше зрозуміти повідомлення.

• Співпереживайте співрозмовнику. Будьте здатні відчути себе на місці іншої людини і зрозуміти його точку зору і емоції.

• Якщо вам неясно щось з того, про що говорить співрозмовник, задавайте питання. Це свідчить про вашу зацікавленість в обговоренні, спонукає співрозмовника повніше аргументувати свої пропозиції.

• Пам'ятайте, що при спілкуванні основне завдання в тому, щоб сказати якомога менше, а дізнатися якомога більше.

                                                               10 ідей для чудових стосунків


                         1. Будьте максимально позитивні.


                         2. Будьте об’єктивні і говоріть правду.


                               3. Будьте пунктуальні.


                        4. Не забувайте говорити «будь ласка» і «дякую».


                        5. Менше обіцяйте і більше робіть.


                        6. Намагайтесь, щоб після зустрічі з вами люди ставали кращими, ніж вони    

                                       були.


                        7. Будьте доброзичливі і турботливі.


                        8. Майстерно володійте вмінням слухати.


                        9. Виказуйте максимальну зацікавленість іншими людьми.


                       10. Частіше посміхайтесь. 


                       11. Ставтесь до людей з пошаною. Завжди.


Домашнє завдання:

1.Опрацювати конспект.

2 Законспектувати:визначення "слухання", види слухання, якими можуть бути мережі.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

07.05.2021 Громадянська освіта 6 група кравців